Bakgrund

torsdag 5 april 2012

Nu får det vara nog !!!

Jaha. Det är som vanligt. Jag tar en nutrilett på morgonen med en kaffe. Får sedan hungerabstinens mellan tre gånger tre liter vattendrickande (driver över lite överdrivet). Står och dreglar och svettas samtidigt som jag slänger ihop en omelett och bara vraaaal-äter denna mitt på dagen kl 12.00 och lyckas stå emot allt godis som ligger i en stor skål och som ska läggas i massa påskägg som ska delas ut till barnen. . . I tre dagar har jag varit jätteduktig att stå emot massa småätande och jag har ätit nyttigt.

Så plötsligt från ingenstans. Klockan är 14.00. Barnet kommer hem från skolan med ett litet påskägg. "Vill du smaka?" frågar han.

Vad är det som gör att jag tittar och glirar in i ägget och blir en annan människa?

Vad är det som gör att jag motstått allt godis i världen två timmar innan när jag verkligen hade behövt en sockerkick, men nu inte ens kommer ihåg hur jag fick den där dumlekolan från sonens ägg in i munnen?

Vad är det för begär som sedan gör att jag öppnar ett ägg jag ska ge bort och mölar i mig 7 st chokladägg för att stilla mitt behov?

Kan någon svara på detta!?
FÖR JAG MÅR ILLA !!!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tyvärr inte svara med ett vettigt svar...men jag vet vad du menar!

    SvaraRadera
  2. vet precis. men jag har lärt mig att äta pyttelite godis då och då! så slipper det både bli förbjudet och/eller mölartillfällen.
    funkar :)

    SvaraRadera