Bakgrund

torsdag 12 april 2012

Han den där eller bara någon

En kaffestund med syrran på Pressbyrån och en stund snicksnack i Partille hanns med efter dagens lilla samtal med han den där. Han den där, arbetar inne vid Svingeln och han försöker alltid vara så positiv. Idag fick jag rekommendationer att jag kanske skulle passa att arbeta på Fonus, en Advokatbyrå eller ett bibliotek. Det lät tråkigt och strikt. Det lät tyst. Lite död över det hela. Ja åtminstone om man snackar Fonus. Tack, men nej tack. Idag lät hans förslag inte så positiva.

Vad f-n menade han egentligen?! (skrattar för mig själv) Ser jag ut som ett lik? Var det begravningsstämning när jag kom in - eller ... ? (Jag hade ju försökt piffa upp mig och piggna till!)
Nej, jag förstod efter ett tag vad han menade. Lugnt och skönt på en liten arbetsplats. Tyst. Ingen stress. 

Jaaa, lilla Dilan. Vad omtänksam han är. Men - nä.

Någon har kommit hem och hoppat ur sina byxor. Hallå? Är det någon här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar