Bakgrund

fredag 13 april 2012

Undringar

Jag promenerade rätt fort och kom in med andan i halsen till den handläggande kvinnan jag skulle tala med. Jag var svettig. Rejält svettig. Slet av mig jackan och fick ta fram en servett för att torka mig i ansiktet. Jag slet också fram min vattenflaska som jag hade med mig och sedan hade jag lust att slita till henne. Nej, jag skojade bara nu. Tyckte det lät lite roligt bara!

Men jag kan ju säga att det blev lite konstigt, när hon frågade om jag ville ha en varm kopp te när jag satt där och svettades och torkade mig här och där och hon verkligen såg att jag var ... ja SVETTIG !!!

Jag började faktiskt skratta och sade nej tack, men sade också att jag hade hört att om man är törstig i värme ska man dricka varmt och tvärtom . . . men hon svarade aldrig på det. Hon förstod nog inte det roliga i det. Dilan förstår inte heller så mycket nu när jag tänker efter. Han skrattar inte heller och ser inte det roliga i saker och ting. Eller skrattar jag för mycket kanske? Jag tycker jag ser roliga saker i allting - ja nästan. (Inte den här utredningen)

Jag undrar ju alltså några andra saker här nu. 

Varför frågade hon om jag ville ha varmt te när jag sitter och är suuuuper suuuuper svettig?

Varför frågade hon om jag ville ha varmt te och inte kaffe? Drack dom inte kaffe där? 
Jag har aldrig blivit tillfrågad om te förut, antingen te eller kaffe, men inte bara te. Har du det?

Annars så rann allting ur mig och hon behövde inte ställa så mycket frågor egentligen. Jag har blivit bra på det där nu, att berätta och förklara och vrida och vända på allt . . .  Idag var jag stark.






1 kommentar: