Bakgrund

torsdag 19 april 2012

Kalas hela dan blev det . . .

Jag varvade dagen med besök hos Ica och så mitt kök. Bakade kycklingpaj, tacospaj och ost/skinkpaj. Bakade också Silviarutor och kladdkaka med mörk choklad smaksatt med apelsin. Mumma blev det om jag får säga det själv- och det tillåter jag mig här på denna blogg.

Mammas kommentarer höjer upp. Speciellt när dottern ville visa mormodern vad hon läser i ett ämne och mormodern tittar med bestört min, öppen mun, stora ögon och säger "Men vad är det här för något? Det här behöver du inte lära dig för att bli den du är".
(Tystnad. Frågetecken hängde i luften. Ingen förstod någonting.)

Eller när jag ville berätta om filmen jag lånat av min syster. "Pippa Lees hemliga liv" heter den sa jag.
"En porrfilm?" skrek hon rätt ut då, så barn och andra blev helt tysta.
(Det var långt ifrån en porrfilm)

Blomsterbud! Gissa hur glad jag blev? Gissa om blomsterbudet ville vara med på kort?
Tusen tack till Maria (och Henrik).

Så fint och vackert. Fotvård också. Precis som om kusinen hört mina böner.
(Jo, det har hon... ett flertal ggr)
40 röda rosor av min älskling- förstår (nog inte)hur bra jag har det!

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag!
    Jag kan se din mor framför mig när hon kommenterade filmen...haha! Hälsa henne så gott! Och pappa med såklart!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag ska hälsa tillbaka, för det brukar de alltid säga när jag hälsar ifrån dig. :)

    Dagen blev bra- helt klart. Kram tillbaka

    SvaraRadera