Bakgrund

onsdag 25 april 2012

Ibland är det si och ibland så

Ibland när jag ska blogga, vet jag inte alls vad jag ska skriva om och ibland är det tvärtom. Då har jag så mycket jag vill skriva om att jag glömmer av.

Jag åkte till SIK. Där jag skulle provsmaka kanelbullar. Ja jag vet- det kändes inte alls bra, eftersom jag inte äter sådant nu, men det kunde jag ju inte säga. 250 kr skulle jag ju få för att säga min mening om dessa bullar och det ville jag inte gå miste om, såhär i pensionärstider. 

Mamma, varför ska du till PSYK? sa sonen när jag berättade om min utflykt. Du behöver väl inte åka dit? Nej inte än svarade jag- men snart kära du. Snart. 

Förklarade sen att SIK inte alls var PSYK och att jag skulle smaka på bullar. 
12 stycken var det till och med! 

"Men vad i hela? ? ?" sa jag till mannen i vit rock och med papper och penna. "Jag kan inte äta 12 bullar!"
 "Nej det räcker om du smakar på dom", svarade han. Herregud. Ja det blev att jag tog det goaste i mitten och när allting var klart hade jag lust att stoppa fingrarna i halsen-  men jag tänkte istället att det här händer bara en gång- bara idag och mannen i vit rock fick åtminstone sanningsenliga svar. 

Att Findus frysta bullar var godast- helt klart.

1 kommentar: