Bakgrund

lördag 14 april 2012

Bilder

Ja det blev massa bilder idag. Efter besöket i Herrljunga besökte vi en av de finaste vänner jag har - och hon bor här, vid denna vackra blomma och postlåda - med en ej reklamskylt.

 Så idag har det gått i ett- vilket är väldigt trevligt, eftersom det oftast inte händer någonting.
Sommarglöggen från Herrljunga togs med och jag kan bara konstatera att även om man kunde värma denna så var den riktigt god som den var - med krossad is i och det var lite konstig kontrast med kanelsmaken i som gjorde att man verkligen fick smutta och känna efter- är det kanel? Är det vår eller vinter? Jul eller påsk? Ja, ni kanske förstår vad jag menar?!

Så blev man bjuden på egengjord aioli, räkor, ägg och gott ciabattabröd. HERRLJUNGA cider också, som jag själv INTE tagit med mig. Lite kul där. Och GOTT !!!
Lisa hade också köpt krabba som jag för första gången åt, kokt. Håriga ben- ja, det kan man säga och där låg jag i lä. Men det var gott, smakar ju som kräfta ungefär! Ja köttet alltså, för de håriga benen var rätt sträva vill jag be att tala om och rekommenderas INTE att stoppas i munnen.

Idag har man verkligen haft tankarna på annat håll och umgåtts med mysiga trevliga underbara människor. DET är livet.

1 kommentar:

  1. Men vaddå, påskmaten är ju ganska lik julmaten. Det serveras ju till och med vörtbröd och påskmust (som är samma som julmust) på påskbordet. Inte konstigt man blir förvirrad. :)
    Men räkor är ju såå gott!

    SvaraRadera