Bakgrund

torsdag 12 april 2012

Ränta

Jag lade mig på golvet igår. Men jag gav inte upp. Nej, jag började läsa en tidning istället, som låg en halvmeter ifrån mig. Sedan såg jag hur smutsigt det var och började städa . . .

. . .  efter städningen kom mina föräldrar. Någon hade ringt SOS. Men det blev en trevlig fikastund istället för dropp och luftgas!

Senare bestämde jag mig. Facebook avaktiverades. Det tar alldeles för mycket av min tid och jag blir sittandes, beroende av Bubble Witch spelet och gloendes ointresserad på andra människors statusuppdateringar. 

Hela dagen kändes mycket bättre och idag- idag är en annan dag. En dag med nya infallsvinklar. Gårdagen är passé.

Att oroa sig i onödan, ja det är ju onödigt. Det är liksom ränta på ett lån över morgondagens bekymmer.  
Kan tänka, vad mycket ränta man isåfall borde betala just nu med tanke på allt man tänker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar