Bakgrund

torsdag 28 juli 2011

Att resa

Mina barn och deras pappa åkte till Turkiet. Igår blir det ju nu eftersom klockan blivit över tolv. Så härligt och roligt för dom och dessutom kommer en familj som de känner åka till samma stad, fast två dagar efteråt. Det är alltid roligt när man känner fler som ska åka! Pojkarna var jätteglada och såg verkligen fram emot detta. Är dom glada, så är jag glad.

Jag funderar på Thailand. Jag har aldrig varit där och det hade varit en upplevelse att resa dit. Då väljer man att åka i en tråkig månad som januari till exempel och kanske enbart flyg så man ordnar boende på plats. Det är tråkigt att det ska vara så förbannat dyrt att resa och att resa borde alla få göra. Så om vi inför det i Bellas lagar och förordningar, så tycker jag då att man skulle få det minst en gång om året och i minst två veckor. Kan staten betala? Vi slänger in en tusenlapp extra i skatt i månaden, så går det till din egna resa when and where ever you want. En resekassa helt enkelt. Bra tänkt där ! Jo´rå så att. . .

1 kommentar:

  1. Hahahaha.....
    Bra där, håller med dig. ALLA borde få åka minst engång per år :))

    Så att....
    kram
    hyr ett bord och sälj saker du inte behöver kolla min sida :) dårå

    SvaraRadera