Bakgrund

måndag 11 juli 2011

News

Jag har kommit på att jag knappt vet vad som händer i världen nu för tiden. Jag lever i min egna lilla värld och tycker att jag har fullt upp med det. Men det är när jag tittar på nyheterna som jag märker hur mycket jag verkligen missat...

... och inga tidningar läser jag heller! Det jag läste nu var reklambladet från Willys hemma, där det står "Det lönar sig att handla här". Jaha? Det kan jag direkt konstatera att så är inte fallet. Inte f-n tjänar jag på det. Inte jag som bor så nära och går och handlar där titt som tätt. Nej, jag förlorar på det. Det är ett faktum! Men det är faktiskt inte så jävla allvarligt. Inte som det som händer out there... där barn och gamla blir nerstuckna eller påkörda- eller som kriget och de kidnappade journalisterna i Etiopien. Eller tågolyckan i Indien eller båtolyckan i Ryssland, ja you name it. Det är där det riktiga allvarliga händer. Jag kan leva med att Willys reklamblad ljuger lite, men allting är också relativt. Det var kanske inte mig reklamen var riktad till? Och det beror också på vad man jämför med !
Så jag tror jag kan sova gott i natt. Kanske. Beror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar