Bakgrund

lördag 30 juli 2011

En helg i hundranittio

Nä vi kan inte ha det såhär. Bananflugor som invaderar och jag bara blåser, frustrar och svettas ...
Dammsugaren har fått användas till att jaga flugor med och jag tycker inte jag har någon kontroll på mitt hem längre.

Så här är det! Jag har varit igång alldeles för mycket. Vi var på Fiskebäck... badade och solade ...både igår och idag med sällskap av L och C. Knallröd i ansiktet, har jag försökt dölja detta genom både en tröja över huvudet när jag solat (så jag knappt fått luft) och med smink på eftermiddagarna . . .

Hemma i rondellen tältade dessa härliga människor och det förevigade vi, tutade och gjorde tummen upp.

På stranden hittade L en jättebra plats där vi lade oss. Någon hade druckit lite för mycket (ingen av oss) och fick ledas bort. I denna värmen ska man nog ta det lite försiktigt med alkoholen sa vi till varandra och öppnade en öl. . .

I en vägkorsning blev vi varnade och upplysta om att vi troligtvis lätt kunde komma i konflikt med gång och cykeltrafikanter, så vi gled ljudlöst förbi. Man vill ju inte provocera någon i onödan.


Fredagkväll höll vi oss hemma i Kaverös, åt pizza och tog en öl på den "lokala" pizzerian och jag har nu blivit vän med flera av stamgästerna som idag hejade glatt när jag gick förbi! Sen blev det balkongen som intogs och vi chittchattade, lyssnade på musik och skålade i ett eller flera glas vin.

Lördagkväll var det Slottskogen och superhjältefesten där man stöder cancerfonden av biljettintäkterna.
Jag var INTE på bra humör och ville helst av allt bara sova, men vi tog oss dit i sällskap av Lara Croft, satt på en filt och drack både vin och öl.



Cykelmannen kom cyklandes, Man ser honom knappt, men han ser härlig ut. (Härligt smutsig kanske) Tvättlinor och klykor hade han på sin cykel och han är nog lite av en uteliggare. . .


... och det skulle man ju lätt kunna vara en natt som denna, då man har svårt att sova och det är kvavt och klibbigt. Dun täcke är väl inget alternativ ?!

1 kommentar: