Bakgrund

torsdag 21 juli 2011

Ligger jag på en äng?

Godmiddag!

Redan torsdag (snart fredag) och jag vaknade som vanligt till någon slags maskin som åkte utanför fönstret. Är man inte allergisk redan, så kan man bli. Både mot motorljud och mot gräs. Speciellt häromdagen, då det kändes lite udda! Det var då det luktade så mycket gräs efter att mannen på maskinen (gräsklippare antagligen) klippt och kört runt huset ett antal varv, så jag trodde att jag låg på en äng någonstans, med en grästova uppkörd under näsan.

Nej jag har faktiskt haft tur, det där med allergi! Inte allergisk mot något som jag vet, ja förutom mot en del människor då ...

Det är varmt idag och jag har inte gjort någonting. En sväng in till stan och centralstationen för att sedan bara vända och åka hem igen. Ja det är det lilla som gör det och man behöver inte åka så långt bort för att känna sig bortkommen... det kan man göra var man än är egentligen. Det beror mycket på sällskapet.
Det blev tyst och ensamt när jag kom hem och ibland är det skönt. Men inte idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar