Bakgrund

söndag 10 juli 2011

Glad och underbar dag

Vad lätt det är att städa, när man hjälps åt! Alla drog sitt strå till stacken och jag drog också - jag drog fram spisen. Varför ska man alltid överdriva? Är det så att när man ändå håller på liksom?
Det behövdes i alla fall, det gjorde det.

Så när den där tredagarsdisken och dammsugningen var klar, så var det tvättens tur.
Ja, den här söndagen var det BARA 9 maskiner som tvättades och som vanligt torkade det inte. Drog in hela vagnen i lägenheten och hängde tvätt överallt. Jag kanske ska tvätta lite oftare? ;-)


Stress, stress... och så möte i fotbollen som inte behövdes... för ingenting nytt blev sagt, men en up to date är ju också bra. T:s egengjorda varma smörgås. Smör, ketchup, oregano, pressad vitlök och ost. Smaskens...
Sen ville S hyra film. Vi gick till Filmtajm och halvvägs fick vi vända... eftersom han tjatat intensivt ett litet hål i huvudet på mig , så gick vi iväg utan legitimation... Skor med hjul sattes på och ibland önskar jag att jag också hade sådana. Vad smidigt det hade varit!!

Tre timmar senare, tittar jag på detta och ställer frågan: Men, vad hände här? Jag hade ju nästan precis diskat. Jobbar jag här eller?

Jag är glad ändå och jag behöver inte diska för att bli glad. Disken finns kvar och allt annat också. Det är tiden man ska ta vara på och den man tillbringar tiden med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar