Bakgrund

måndag 4 juli 2011

Vad är klockan?

Varken min son, jag eller någon annan i familjen kan sova riktigt bra. När klockan är 03.00 vill min son gå ut och spela fotboll. Kl 04.30 nån gång somnar vi och när jag sedan vaknar av dörrklockan är klockan 09.00 och en engelskpratande liten tjej står och försöker säga något när någon ropar aggressivt. HALLÅ?????? Jag öppnar dörren lite till och där står den där jourhavande gamla kvinnan, som tydligen också tagit på sig rollen som tolk.

- Är det din tvätt där inne? säger hon bryskt.

Efter mina 11 tvättmaskiner igår, torkade inte tvätten och jag lät den hänga kvar. Svar JA- det är min tvätt...

Sedan rullar det på. En god frukost och lite bakning så här på förmiddagen är alltid trevligt. Och i bakning och elvispning är allting tillåtet!

2 kommentarer: