Bakgrund

måndag 11 juli 2011

Jag är arg på min katt. Han har klöst i soffan och nu är det små hål överallt. Känslan av att vilja slå in hela soffan i ett annat material har funnits ett tag och nu känns den bara starkare efter det att han ligger här bredvid och i sömnen drar ut klorna, som i sin tur fastnar i soffans skinn. Han kanske drömmer om möss och fåglar, så är det säkert. Men det kan han faktiskt göra någon annanstans... Under tiden får jag hålla hans tassar i min vänstra hand, medans jag skriver här med den högra.

Idag kom jag också ett steg längre än vad jag gjort tidigare, när det gäller att börja träna. Jag gick in på Sportlifes hemsida och kollade vad för pass dom har nu idag och under sommaren. Det är bra!! Att ha kommit dit alltså. Jag vet inte riktigt varför, jo det vet jag... varför jag inte har kommit iväg. Det är för att det alltid händer något när jag är borta och om jag lämnar min son ensam hemma. Korta stunder funkar ju, men det är alltid lite oroligt.

Nä, jag tar en promenad och rör på fläsket lite... och så kanske jag hamnar på själva Sportlife itself snart framöver. Ja inte just idag kanske, men om nån vecka eller två.

Har löst vissa saker idag, gällande "jobb" till hösten förresten. Tiden går så fort nu, så när jag tänker på det så blir man ju nästan lite skrämd, med tanke på att det redan är mitten på juli. Men det känns mycket bra. Det gör det!

Ha en härlig dag, det ska jag ha! Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar