Bakgrund

onsdag 20 juli 2011

Skogstokig

Idag har gått i skogens tecken. Efter en middag med två vänner igår och en kväll på stan, åkte jag med min kära far, syster yster och en styck son till mitt gamla barndomshem i Hällingsjö. Vi var ute efter guldet, de härliga kantarellerna - och vi har våra små ställen kvar . . .

Knotten fanns också kvar och jag fick mig emellanåt små anfall, fäktade med armarna och pratade för mig själv. Skrattanfall fick jag och syster yster också och något jag INTE rekommenderar är att bli nödig ute i skogen. Åtminstone inte om det inte är kissnödig du blir. Detta fick jag erfara och med ett snabbt ögonkast åt alla möjliga håll och långa kliv i både träsk och mossa, fick jag till slut åter kontrollen. Med en far som hörde lite dåligt och missuppfattade det mesta fick vi oss goa skratt även där. Svetten rann och den lilla sonen mådde som en prins bland träd, kvistar och grenar.

Vid två tillfällen hittade jag min syster på olika ställen. Jag trodde att hon hittat massa svamp där hon satt. Men istället fann jag henne sittandes på en sten med en cigg i handen och vid det andra tillfället satt hon och pratade i mossan i mobiltelefon. Kändes en aningen underligt. Lite sjukt faktiskt- och jäkligt roligt!

Massa kantareller hittade vi inte, men en del blev det i alla fall. Nu ligger dom och solar sig på balkongen!

Det blev en bra avslutning på dagen med fint besök från Lerum. Jag är glad !!!

Återkommer med bilder på denna fantastiska dag.

3 kommentarer:

  1. Hahaha...låter som ni har haft en bra dag ute i skogen. Jag kommer allt ihåg huset i Hällingsjö!

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha........
    Jag ser er framför mig :)
    Tro "Pelle" det att sonen, mådde prima :)

    SvaraRadera
  3. Hmm, skrev en komentar för ett par timmar sedan??
    Säg inte det börjar strula igen här ........

    SvaraRadera