Bakgrund

måndag 11 juli 2011

En skön dag

Efter ett litet lättare vansinnesutbrott åkte jag med en vän och hennes två barn till Sisjön, lade mig på en filt och höll fingrarna i öronen. Där träffade vi även på en annan gemensam vän och hennes barn, så det var lite roligt! Hungrig var jag redan när jag åkte dit, men efter ett inköp av en banan och en kopp kaffe - i den buss som står så fint parkerad som ett litet rullande café/ godisförsäljning dämpades hungern en stund. Ägaren fick sig en hel del frågor ställda till sig och den bästa var väl om han bodde och sov i denna rullande "affär". Det gjorde han inte. Det var inte heller jag som ställde frågorna, men nu vet även jag detta.

Väl hemma blev det middag och den goda frysta laxen jag hade köpt, hade ett gott recept på baksidan av paketet. Det stod:

Royal Greenland serveringsförslag
1 sommarkålshuvud
1 pressad vitlöksklyfta
75 gr färskriven parmesanost
4 msk olivolja
1 tsk finhackad röd chili
1 msk citronsaft
salt och peppar
2 msk hackad persilja
150 gram fetaost

Nä, det där hade inte jag tid med. Jag var hungrig!
Det blev istället:

Bellas serveringsförslag
Kokta pastaskruvar blandade med 2,5 dl citronsås, 150 gram fetaost och ett okänt antal broccolibuketter.


På laxen läggs en smörklick eller tre och sedan är allt färdigt på ett kick, ska du se...
(gud vad fint jag rimmade där)
Gott var det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar