Bakgrund

tisdag 5 juli 2011

Mitt eget

Jag sitter och skriver här medans någon i huset eller mittemot antingen själv sjunger eller har satt på en skiva med opera. Rätt högt också. Jag tror på det sistnämnda. Att det är en skiva alltså. Annars borde den personen söka sig till operahuset.

Sitter i köket och jag gillar det. Jag har balkongdörren öppen och det är därför man hör allt och alla. Alla andra hör även oss. Här är ändå en slags zon som får mig att må bra. Men det är också en j-vligt dålig zon som får både telefoner och min dator att inte alltid koppla. Så just nu sitter jag på hajsvaj, mellan balkongdörren och bordet.

Kom och tänka på en granne jag pratade med. Han frågade om jag störts av hans ombyggnation ovanför. Klart man hör dig, men vem hör inte oss?! Ja, det är rummet till mitt kontor svarade han...
Kontor?
Vad nyfiken jag blev. Vad är det för rörelse han sysslar med? Jag själv har alltid velat starta eget. Antingen café eller en spelbutik. Jag började ju lite lätt med mina planer, men fick lägga de åt sidan. Fast än är det ju inte för sent.

Så länge kan jag ägna mig åt att jaga flugor och andra smådjur, nu senast spindlar- för dom finns det gott om. Speciellt här i min lägenhet. Tropisk värme med smådjur. Entré 20 kr.

VÄLKOMMEN

4 kommentarer:

  1. Nätack, inga kryp för min del. Men café låter trevligt! :)

    SvaraRadera
  2. ler , och tycker absolut du skall fortsätta med planer. Tänk en kombination med ditt café och min butik, så klockrent ; ) finns ett sånt ställe i stockholm....

    Skit i krypen, det kan nån annan ta hand om ;)

    SvaraRadera
  3. Haha... ja de där krypen lever sitt egna liv just nu. De sköter sig själva så att säga. :) Men ett café i samband med din butik, (om det är du Susanne) javisst =)

    SvaraRadera
  4. oj, japp det är bara "lila" ja :)
    En skitbra affärs ideé, sedu!!
    // Suss

    SvaraRadera