Bakgrund

måndag 11 juli 2011

Ett nummer


I gräset utanför mitt hem ligger en nummerbricka till en garderob. NEJ! Det är verkligen inte min den här gången. Nu var det ett tag sen jag glömde saker! Men ett leende gav det, eftersom jag själv varit där ett antal gånger. Då t ex när jag ringde till Jameson och sa att jag nog hade glömt min jacka på andra våningen där, varpå han i telefonen sa att de inte hade två våningar. Då svarade jag lite ironiskt, "vet du inte var du jobbar eller?" och varpå han svarar "vet du inte var du har varit eller?"

Nä, jag blandade ju ihop Jameson med Dubliner såklart och när jag väl fattade det, så fanns min jacka i en stor svart sopsäck när jag hämtade den, för det var inte bara jag som hade "glömt" min jacka! DET kändes tryggt. Verkligen. Jag menar, det finns fler än mig som är lite lätt salongsberusade och glömmer av sina ägodelar här och där... och att vara salongsberusad kan vara lite varierande allt uppemot hur stor salongen är . . . Dubliner är ju rätt stort, med tanke på att det är två våningar- så då förstår ni själva kanske? ;-)

Kan det vara någon stackare som bor här i huset som tros ha sin jacka hängandes kvar på nummer 149 någonstans därute? För om snillen spekulerar tror jag inte att den längre hänger kvar på nån krok nu, utan isåfall ligger den nog ihopknycklad i en säck precis som min gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar