Bakgrund

tisdag 26 juli 2011

Katt eller inte katt, det är frågan.

Idag hade jag 1 st pappa långben, 1 st stor äckelfluga och 1 st liten bananfluga på besök i kylskåpet när jag öppnade. Hur sjuttan håller dom sig vid liv därinne och vill dom verkligen vara där överhuvudtaget? Ja jag förvånas inte längre. Det är ta mig sjuttan djur överallt just nu i denna lägenhet.

Jag var borta i affären för att köpa tvättmedel. Kattsvinet hade pissat i en klädhög som låg på golvet och jag hoppas innerligt att den förbannade stanken går bort. Annars går katten bort. Han kommer nog gå vilse då, om jag får bestämma.

Det var då "han" kom. Jag var för nära för att vika av någon annanstans och jag kunde inte ens vika bort blicken eftersom jag endast kunde gå rätt fram.
Jag fick bara bita ihop och lyssna på dravlet. Mina tankar just då gick bara runt och jag lyssnade egentligen inte. Jag stirrade på hans jättehårt sminkade ögonbryn, som idag var så rakade att jag fick för mig att de var påklistrade. Blicken hamnade också på hans bröst som börjat växa och för att inte tala om bulan på magen. Kunde han vara gravid? Nej. Det kan han väl inte, men det såg ut så. Det var riktigt läskigt!

Läskigare blev det när han mitt i en mening och jag återfick medvetandet, sa att han hade köpt en urna på loppis. En urna? Hur sjuttan tar jag mig härifrån, tänkte jag och sa: Jag är så jäkla förkyld, så jag måste gå in och handla nu.
Är du förkyld? Ja det är nog rötmånaden menade han på. Nja, jag skulle inte tro det. Rötmånaden har ingenting med min förkylning att göra. Knappast alltså, men ha det så bra och hoppas du får en fin plats till din urna, sa jag och tänkte samtidigt att hans blus kunde gott haft lite ljusare gladare färger så här på sommaren.
Shit, vad han fick mig på andra tankar.

Idag har jag handlat med son nr 2 på Frölunda Torg. Sedan fika på David Bagare och så tog jag mig svettig hem igen efter ett antal affärer och ingen vinst på två trisslotter.

Förkyld, ont i halsen och febrig ska jag nu lägga mig i soffan och bara vara. Kan vara skönt det med!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar