Bakgrund

onsdag 30 november 2011

Åh vad gott!

Ja allting var så gott... även detta var igår.

Jag tog spårvagnen till torget och det regnade... fick skickat paketet med sonens DS som han sålde via blocket och sedan in på Lindex med en rabattkupong som jag glömde visa upp när jag köpte jackan. 30 % blir 150 kr och det ville jag inte gå miste om.

Fick besök av min älskling och vi fikade. Jag fick blodsockerfall och tryckte i mig nyköpta frallor, med skinka, ost, räksallad och räkor. Kokade ägg samtidigt som jag inte ens orkade äta efteråt!

Dottern kom hem och gästade snabbt. Vi gjorde jättegoda pannbiffar med massor av goa saker i.
Fetaost
Senap
Riven lök
Vitlök
Svartpeppar
Aromat
Mango Chutney
Sweet Sour Chilisås
Ägg

Ja ni förstår hur gott det var?
Sedan hade jag lovat sonen att "VI" skulle baka, men det blev jag som gjorde detta istället.
En "Gul kaka" enligt mitt hand och nerskrivna recept.
Riktigt stolt blev jag över att den inte var geggig och blev misslyckad.
Har annars en förkärlek till att förstöra dessa kakor, genom att ta ut dom ur ugnen för tidigt.

Denna kaka hade smak av kardemumma och nejlika!

Sedan en sockerkaka gjord på socker, ägg, mjöl, bakpulver, VATTEN och lite citronsmak.
Jepp! Även där bidde jag stolt. Kunde till och med skära upp den snyggt och fint utan att den gick sönder.

Men nu vill ingen ha!?


Dammsugarrör som bara blir kortare och kortare... får väl snart gå på knäna och dammsuga ...
(eller så köper jag en ny)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar