Bakgrund

söndag 20 november 2011

Utrensning

Jag passade på att rensa ur cykelförrådet och under trappan i vår portuppgång. Där har sonen samlat på sig saker och byggt lite lådbilar bland annat. Här har vi samlingen. En gammal barnvagn som fått en kontorsstol monterad på sig, ett bygge av brädor och spikar med ett ninjaturtlestält virat om, samt två st dörrmattor som underlag och sist men inte minst- en liten cykel som tejpats med svart tejp...
En härlig kreativitet alltså!

Sedan fick jag sålt dessa skridskor via facebook faktiskt. Där finns en sida man kan lägga ut saker till annons i Göteborg med omnejd !! Kanonbra.
Denna bok läste sonen och jag. Men sonen visste redan slutet och ville bara höra de roligaste kapitlen, så jag läste ungefär vartannat. Kändes helt okej... men plötsligt flög sonen upp ifrån sängen och tog ner ett gosedjur i form av en höna som satt på en bänk och slängde iväg över halva rummet. "Han tittade så konstigt på mig och det störde mig" sa han... när jag undrade vad det var frågan om. Jag förstår vad han menar. Ibland kan man ligga och titta på saker som man inte alls egentligen gillar, men gör inget åt det. Kan vara en tavla eller något annat som inte passar in. Han tog tag i saken direkt och slängde väck den. Bra där! (Om man är hemma förstås)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar