Bakgrund

måndag 21 november 2011

Mannen på marken

Åh vad mysigt det känns! Har ätit frukost med sonen och små värmeljus är tända. Om en vecka är det dessutom första advent och det gillar jag! Att få den där stämningen som man så gärna vill ha i jultider med ljusstakar i fönstrena och doften av pepparkakor och clementiner. Fattar bara inte vart tiden har tagit vägen... den här hösten har gått så otroligt fort och det är jag verkligen tacksam över.


En man har stått utanför mitt fönster och tittat upp emot trädets krona, antecknat och gått runt- ja i nästan en halvtimma. Han tittar på grenarna och mäter någonting...
Jag har aldrig riktigt förstått varför? Forskar dom eller är det bara av rent intresse? Ja, det hör väl ihop såklart- men vad går det ut på liksom?
Nu har han lagt sig ner också. Ja, nej... jag får gå ut och snacka lite med honom, det märker jag ju.

Ska bara släcka kaffebönorna först- som brinner här. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar