Bakgrund

måndag 14 november 2011

Angående cancer

Jag önskar ingen denna sjukdom. Tittade på tv 4 nyhetsmorgon i morse och där intervjuade de ungdomar som drabbats av cancer och hur de upplevt detta. Som om att inte längre ha någon kontroll över sitt liv, som att inte kunna överklaga för att man inte vill vara med om detta. Fruktansvärt alltså! Åh vad jag önskar att man hittade ett botemedel mot detta, det är ju så många som drabbas idag och på ett eller annat sätt drabbas alla människor på grund av att det är så utspritt och att man känner någon som har eller haft detta.

Dotterns farmor fick cancer i levern och dog 2003. Hon fick beskedet 1997 minns jag och då trodde hon att hon bara hade månader kvar att leva. Hon kämpade ända in i det sista och hon var verkligen en fighter. Tänk vad dåligt hon mådde... Jag drömde om henne i natt. Det var så konstigt, men i drömmen var hon jätteung plötsligt och jag minns inte så mycket om vad drömmen handlade om. Hon har kontaktat mig två gånger efter sin död och det var solklart att det var hon. En fantastisk upplevelse som jag gärna skulle vilja återuppleva. Eventuellt var det hon som jag och hennes dotter "träffade" på, när vi var på vår senaste seans för någon månad sedan. Vi tror i alla fall det...

... kanske en ängel kan ge oss ett svar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar