Bakgrund

söndag 27 november 2011

Motvind

Min son är så jäkla go.
Vi har haft en dag med stormen Berit som gäst. Det har ju blåst så in i sjuttan... och nästa storm kan ni nämna mig vid namn. I storm har vi gått både fram och tillbaka till Högsbohöjd för att lämna jultidningar och promenaden jag tänkt ta blev i form av denna. Familjerna som vi varit hos två dagar i rad var även idag inte hemma, men nu lämnade vi meddelanden och fick gå hemåt igen. När vi kommit hem, ringde de och ville såklart vi skulle komma- så vi tog på oss igen och begav oss återigen med Berit som motvind i sällskap.

Jädrar vad skönt när detta är över!

Tillbaka till sonen. Emellan varven kan han plötsligt komma väldigt glad och pussa mig, krama om mig eller massera mig på ryggen. Han kan säga fina saker och ibland kan det bli väldigt roligt. Som när han frågade vad för bil jag skulle köpa. "Du ska väl ha en riktigt fin svensk klassiker, mamma?"

När grannen undrade vart vi skulle flytta och jag svarade Lerum, flikade sonen in "Kaverös har gjort sitt... det ger oss inget längre!"

eller när vi skulle gå upp till en man som han sålt jultidningar till sa han till denne man "Det är inte ofta man ser din fru!" Då hade sonen varit där en gång och sålt själva jultidningen och så nu för att lämna...

Tvättstugan intogs lite senare och sedan stekte vi hamburgare. Sonen spelade inomhusfotboll i Valhalla och sedan har vi återigen donat och grejat.

Och apropå grannen som bor ovanför oss. Han borrar och håller på, så också idag. Han blir ju aldrig klar!! Vad är det som händer? Påminner lite om den där filmen man såg för ca 15 år sen. Pacific Heights hette den minns jag. Har nog skrivit om den förut i samband med att jag undrat vad grannen gjort eller gör. Ja, där hyrdes ett rum ut i ett hus, sedan tog han över genom att bygga sig in i hela huset genom sitt rum... Är det de han håller på med där uppe? Snart kanske han har förste tjing på mitt badrum?

Den objudna gästen Poster

Den objudna gästen (1990)
Pacific Heights (original title)

A couple works hard to renovate their dream house and become landlords to pay for it. Unfortunately one of their tenants has plans of his own.

Stars:Melanie Griffith, Matthew Modine and Michael


Nyss började jag gråta. Ibland blir det så, inte så ofta... men nu blev det så. Jag vill faktiskt gråta ibland, som igår- när "Så mycket bättre" var på tv och Laleh sjöng. Då försökte jag gråta och till och med tvinga fram några tårar- men det gick bara inte. Oftast när jag är i det här känsloläget och varit mycket arg, så vill jag gråta. Det är ett mönster helt enkelt... Arg och hård, ledsen, sedan glad och mjuk.

Ja, några tårar blev det- men inget ihållande. Så- godnatt. Imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar