Bakgrund

onsdag 23 november 2011

Dagen i bilder

Jag skulle till arbetsförmedlingen och han som hjälper mig jobbar i samverkan med FK. Jag har inget större förtroende för honom efter alla dubbelbokningar och andra händelser. Idag när jag skulle dit var kl 9,45 när jag fick ett sms. En påminnelse om att jag inte skulle glömma av tiden "Imorgon kl 10.00".
Jag skulle vara där 11.00 samma dag som jag fick sms:et, så jag ringde upp för att höra vad som menades!

- Hallå?
- Hej, det är Ellinor. Jag ska vara hos dig idag.
- Stämmer bra, Ellinor.
- Ja, men jag ska vara hos dig kl 11.00?
- Stämmer bra Ellinor
- Fast jag fick ett sms om att jag ska komma imorgon kl 10,00?!
- Stämmer bra Ellinor
- VAD är det som stämmer bra Dilan?
- Vi ska prata om det när du kommer...
- Ok?! Vilken tid och vilken dag?
- Idag kl 11.00 Ellinor!

Ja och dit åkte jag då... tog 1:ans spårvagn till Svingeln och satte mig.


Jag fick hjälpa Dilan med datorn, för han visste inte hur man gjorde. Han frågade om jurist var ett för tungt jobb?! Ska man inte ha utbildning till det? frågade jag undrande. Trodde han skojade, men så var inte fallet. Jo, vi ska se... svarade han och började klicka runt. Jo, det skulle man. Vilken tur, svarade jag tillbaka...

Dilan hade julpyntat på sitt rum...
Sedan åkte jag bara vidare... tog 8 ans spårvagn till Frölunda Torg och en liten promenad till Lergöksgatan och socialkontoret där. Möte, ansökan och så dra en del av hur allting är igen...


Ja då var det mörkt igen när man lämnade huset...
Hemåt och så slänga ihop pajbottnar.


Det blev tacospaj och ost/skinkpaj.

Dottern och hennes kompis gjorde kvällen och ett besök av Ullis. Efterrätt blev lite glögg och pepparkaka. Mums!

Kan man ta betalt för att åka runt på alla möten som jag gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar