Bakgrund

onsdag 2 november 2011

Är det kallt där då?

Vi var på BNK häromdagen. En slags motsvarighet till BUP kan man säga, men som jag hyser mer förtroende för och är redan nu djupt imponerad över de som arbetar där.

Det är inte ofta man träffar människor som man blir glad över. Ja i den bemärkelsen att de inte tar illa vid sig över det som kan verka som ouppfostrat eller rent utav annorlunda. Som förälder sitter du och våndas över ditt barn och hur det agerar/ reagerar på saker. Ord som kommer flygandes och utan nån som helst tanke bakom det de säger, för de säger det de tänker. Det som vi tänker, men vet att "det där kan jag inte säga".

Naturligtvis testas det extra mycket då det är en ny människa, ett nytt ställe och eftersom det hela redan är olustigt och tråkigt för barnet så ska det visa sitt missnöje extra mycket. MEN! Jag bockar och bugar för denna människa som så proffessionellt inte tog åt sig, pratade vidare som ingenting och hade förklaringar och svar på allt, som tog sig tid att lyssna, visa och vara tillmötesgående. Efter prövningen och på väg hem sa sonen: Han var bra. Jag gillar honom! "Det gjorde jag med" sa jag.

Sedan gick vi på bio och tittade på Tintin. Riktigt mysigt var det och jag mölade i mig en hel rulle med center ALLDELES själv. DET var gott! En fråga som sonen ställde apropå filmen vi tittade på: Är det kallt i öknen på natten?
Svar: På natten blir öknen väldigt kall och man behöver mycket kläder, det kan till och med bli minusgrader. Så nu vet vi det också! Tack google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar