Bakgrund

måndag 28 november 2011

Han knuffar mig och jag är smutsig?

Behån ligger på diskbänken och axlarna sitter under öronen. Dagen har varit bra, förutom ett mindre utbrott för en stund sedan som inte höll i sig så länge. Jag begärde Time Out och nu sitter jag här... helt färdig. Jag skulle faktiskt kunna gå och lägga mig för kvällen.

Tar ett glas rött vin och varvar ner samtidigt som sonen tjatar och ropar på mig. Inte en sekunds lugn... då börjar grannen ovanför borra, hamra, you name it.
Men nu började jag baklänges ju...

Imorse vid 08.00 tog vi spårvagn nr 1 med alla andra som skulle inåt stan. De flesta hoppade faktiskt av längs Linnegatan och Järntorget. Vi köpte kaffe och smörgås med oss och tog lixom frukost på vägen. Därefter ett bra möte och samtal med G. Fransson. Vilken människa!

Därefter blev det varm choklad på seven eleven och vi flanerade längs kungsgatan tills affärerna öppnade. Hade lovat sonen en tröja som han skulle få...

... här på rock-shopen.

En häftig "Angry Bird"- tröja blev det.
Under samtalet jag hade strålade det ut genom armen och hade jag inte vetat att hjärtat satt på andra sidan hade jag trott jag fått en stroke.
(Jag har så ont överallt. I armen, axlarna och ryggen.)

Sedan tog vi spårvagn 7 till Bellevue. Där tog vi buss 59 till skolan och sonen var på gott humör. Så även jag! Kärleken kom, vi lunchade på Marcos och därefter tog jag buss 510 från Partille Centrum till Svingeln, för att ta spårvagn nr 8 hem. En resa som gjorde mig så trött att jag bara somnade rakt av i 2 timmar. (Var hemma då som tur var!)

Då kom sonen hem efter en taxiresa som inte varit så rolig av olika anledningar. Gråt, skrik, gnäll och tandagnisslan.

Vi begav oss till Frölunda Torg med spårvagn 1. Shit, vad det är mörkt ute nu kl 16.00!
Shopping på GAME och LINDEX. Sonen har sålt sitt Nintendo DS och ville nu köpa spel till X- boxet som vi köpt. Han var glad. Jag själv köpte en jacka. Jag var GLAD.
Hem med spårvagn och då fick sonen ett anfall. Mer saker som stör hans liv ... mycket som handlar om allt han vill ha och nu till början av inlägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar