Bakgrund

lördag 26 november 2011

Tomtebloss i alla möjliga former


Lite adventspynt i vardagsrummet. Glöggdoften sprider redan go doft... & så ringde det på dörren. Jag öppnade och en man i 40 års åldern höll på att få hela dörren i huvudet, han hade tydligen försökt lukta sig in ... och hade huvudet i höjd med handtaget.

- Brinner det här? undrade han.
- Nej! Vad tänkte du på?
- Jo det osar bränt ...

Precis då märkte jag av en doft i portuppgången och det började låta. Smatter... sonen stod utanför på balkongen och det visade sig att han gjort värsta tomteblossbomben.... doften spred sig närmare & närmare.

- Nej, vi firar bara första advent, sa jag- nickade fint och stängde dörren!

Nu luktar rabatterna utanför bränt och sonen sa glatt:

- Mamma, var kan jag jobba när jag blir stor? Ärligt, jag vill jobba med smällare eller nånstans med fyrverkeri....

SVEA?! Jag skickar en ansökan redan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar