Bakgrund

måndag 21 november 2011

Promenera mera

Det är en ständig tanke jag har, att gå ut och promenera mera. Jag rör ju inte så mycket på mig annars. Så idag tog jag tjuren vid hornen och masade mig iväg. Klockan var 8.30 när jag gick igenom ruddalens skogar och det här tjärnet som jag brukar fota. Jag har jättefina bilder på samma bild, i solsken- både en vacker vår/ sommardag och fin vinterdag... men idag var det inte lika roligt. Det var dimma och fuktigt ute.


MEN så skönt det är när man promenerat!! Intalar och övertalar mig själv att jag MÅSTE gå varje morgon.
Igår var det såå fint väder, men då var vi inte ute... för då var vi på Valhalla sporthall och tittade på inomhusfotboll. Sonens lag spelade och jag fick reda på att det var uttagning till SM och att de tio bästa lagen i Göteborg var där. Det visste inte sonen och hans lag (för de är INTE bland de 10 bästa och förutom tränarna då... eftersom det var de som anmält laget till detta som en kul grej) och troligtvis inte idag heller eftersom syftet var att killarna skulle spela utan vetskap om detta och att det är fortsättning nästa söndag och en söndag till framöver. Dom förlorade de tre matcherna som de spelade och jag tyckte lite synd om dom... det gjorde jag faktiskt...

Klubbstugan i Ruddalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar