Bakgrund

lördag 26 november 2011

Avloppsrör och andra saker som gör mig arg

Jag vill kunna gå på väggarna, sa sonen och tog sats... sedan höll han sig mellan köksbordet och spishällen och gungade fram och tillbaka tills ben och fötter fick tag i väggen. Sedan började vandringen...

Jag har sån j-vla PMS så jag klarar ingenting nu. Ordet "Mamma" har fått en annan innebörd. Jag tål det inte längre. Säg något annat för h-vete! Då började det ropas:

- Ellinor!

- Kristina! (mitt andranamn)

... och emellan detta gapande så tänds tändare och tomtebloss och annat som går att elda av bara farten. "Åh, jag måste få tända eld på något", hör jag och jag måste hela tiden gömma tändarna, då han inte lyssnar och förstår vad jag har sagt.

Men egentligen är det så att ordet mamma har missbrukats. Det sägs stup i ett och oftast när jag svarar så får jag inget svar tillbaka ändå. Det ska bara kollas att jag är där.

Men saken är också den, att det går att undvika att säga MAMMA i onödan. Man kan komma till mig, jag finns oftast bara 20 meter ifrån...

Kvällen avslutades med att jag drog ner alla rör i badrummet. Ja, avloppsrör alltså. Totalt helt stopp i handfatet och ingen tillstymmelse till att det ens rann ner någonting...

Jag satt på en handduk och var arg. Jag skruvade och drog och rensade så in i bomben att jag till och med sprutade med duschslangen rätt in i ett hål i väggen. Hade jag haft en voodo-docka hade jag kunnat avge några förbannelser på vägen och stoppat den full med nålar samtidigt. Så kändes det. Förstår inte varför... avloppsrör har väl aldrig gjort mig arg tidigare?! Nej, men nu är det bara så och det kan inte hjälpas.
Det luktade något som jag inte ens kan stava till och hade jag inte vetat bättre hade jag trott att alla klumpar och svarta äckliga saker som kom ut i massor varit från underjorden.

Nu rinner det som smort och jag kan skölja i handfatet igen...

... men vad är detta som inte fick plats tillbaka igen? Ja just det. Det var bland annat därför jag blev så j-vla arg. Den passade inte in någonstans... så den får ligga utanpå nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar