Bakgrund

onsdag 15 juni 2011

Avslutning- för vem?

Idag var det skolavslutning för barnen och min 14-åring ville INTE att mamma skulle med.... så detta året blev lätt och jag slapp känna att man behövde klona sig. Men han fick ett fint omdöme med sig hem, även om de inte får betyg i sjuan.

Här är skolavslutningen på Flatås-skolan. Strax innan de skulle upp på scen, kom min son springandes och sa fula ord med tårarna rinnandes... han fick inte ha på sig kepsen! Dessutom fick han inte hålla den själv heller. (Tror nog att hans lärare visste att han skulle sätta på sig den igen om han höll den själv) Men ibland vet man inte vad som är bäst. Jag lyckades iaf få upp honom, det trodde jag verkligen inte.

Här sjunger en fantastisk flicka helt otroligt "Hallelujah", det var så håren på armarna reste sig.

I klassrummet efteråt... då fikade vi och hade lite allmänt kaos. En söt bebis kröp omkring på golvet och jag började gråta helt apropå... ja, och sen gick vi hem...

Då kom mormor och morfar på tårta. Men min älskade pappa hjälpte mig som han alltid gör. Denna gång med min dammsugare som gått sönder. Så nu kan vi dammsuga igen! =)

Jordgubbstårta!!

Senare kom Lena, Amanda och Mathilda på middag. Vi lagade kycklingfilé med gorgonzolaost-sås och pasta med sallad till...


Detta är mina fina kusiner... :)

Ja så då har vi haft skolavslutning och sommarlovet kan börja. Men jag hade också velat ha ett avslut, fast för andra saker.

2 kommentarer:

  1. Skolavslutningar är så fina! Jag får alltid tårar i ögonen när man sjunger "Den blomstertid..."

    SvaraRadera
  2. Ja, den sången tillhör liksom... :)

    SvaraRadera