Bakgrund

måndag 13 juni 2011

En tand eller två...

Läste mitt egna inlägg från igår och kände direkt att jag överdrev lite och försökte tänka mer positivt än vad det var... hade lovat sonen att han skulle få åka hem vid femtiden och han vägrade åka själv. Så jag tog barnvagn med kusinens lilla pojk i och gick från grill och mat och följde sonen hem. Vi bor tre hållplatser ifrån Slottskogen, så på det hela är det nära och bra. Vilka fobier den lille killen har. Han ser en människa som han tycker ser konstig ut och sedan börjar hans fantasier skena iväg. Det är en pedofil, en mördare, en pundare... ja you name it. Vad hemskt det måste vara att känna sådan oro.

Godmorgon förresten!

Igår tappade min son två tänder! Helt otroligt. Jag lade den första tanden i ett glas med vatten och sa lite barnsligt..."Ja nu får vi se om tandfen kommer!"
- Jag vill ha mer än 20 spänn, säger min son då.
- Hallå? säger jag. Nu bestämmer tandfen ... och då är det vanligtvis en guldtia som gäller.
- Bara?
- Jaa...

Senare var jag törstig och i tron om att mitt vattenglas är detta glas, eftersom jag alltid har ett glas stående med vichyvatten, sveper jag vattnet och känner plötsligt att det inte är något vichyvatten och att jag har en tand som ligger mot min läpp.
Fan vad äckligt, kände jag i detta ögonblick och gjorde nästan lite så som han Jim Carey gjorde i en film där han fick reda på att han kysst en kille. Jag tvättade munnen med högtrycks-spruta, använde mig av en avloppsrensare...osv... nej, riktigt så illa var det inte. Men ofräscht, det var det.

När han sedan skulle lägga sig, drog han ut den andra tanden på motsatt sida. Ja de var ju lösa och nu var bägge ute... och båda ligger i glaset.

Tyvärr hade jag inga lösa guldtior eller pengar som kunde "förvandlas" över natten... så imorse, bröt det loss.
- Va faan!! Inga pengar i glaset?? Jävla hora!
- Vad menar du sa jag? Är tandfen en hora? Då kan jag inte tänka mig att det blir några pengar alls. Jag tycker inte om att du säger så.
- Nejj, men det är ju fan du som är tandfen! Varför har du inte lagt i några pengar?
- Därför att jag inte hade några, kära S. Jag kallar väl inte dig för dumma saker? Jag väckte ju dig med att säga att du är solstrålens pojk hela dagen... och att du strålar av glädje idag... ( brukar funka när jag märker på vilket humör han är på)
- Ok. Förlåt.

Ja, så nu är det måndag och Melonie Fiona förgyller våran dag... själv ska jag till Hovås-skolan och prata med en skolsocionom. Snart är det dessutom sommarlov och vi ska umgås heeela sommaren... åh vad roligt....(not)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar