Bakgrund

tisdag 14 juni 2011

Min egna lilla kommunikation

Jag säger bara en sak. Jag skulle spelat in mig själv idag. Med musiken på radion som spelade alla goa låtar och en glädje som infann sig, så kom jag på att jag både står och går och pratar för mig själv. Jag skrev ut ett dokument/brev som skulle skickas iväg... skrivaren sa ifrån och i displayen stod det. "Bläcket torkar! Tryck på Enter för att avbryta"

- Nää, sa jag högt och bestämt... det tänker jag inte göra! Varför då? (ifrågasättande) Bläcket SKA JU torka..

Tryckte sedan på Enter efter en stund iaf eftersom pappret inte kom ut och så fick jag det i handen. "Jättefint, det blev ju bra!" sa jag då... högt och tydligt, precis som om skrivaren skulle lyssna.

Sedan kom jag på mig själv att jag även pratade om annat. Med positiv anda och för att komma igång med något, sa jag

"Mm.. men om jag nu tar och tar ner dom fula gardinerna och putsar fönstrena så kommer det bli bra. Jag får nog ta upp dom äckliga kläderna där också, som har legat på hans golv i en veckas tid... jaa... , men då kommer det bli bra... mm.. om jag skulle ta och tvätta där också och så slänga den där sängen...jaa, då kommer jag må mycket bättre! Bra, då gör vi så!"

Jaha, tänkte jag sen... vem pratade jag med nu då? Försökte jag liksom peppa och övertala mig själv där eller? Ja, är man inte störd så blir man nog fanimej det. Jag kan inte gå hemma såhär för länge som helst. Då slutar det väl med att jag pratar utan att ens reflektera över det. DÅ har det gått för långt!

Men med lite musik, glädje och energi så är det faktiskt väldigt roligt att vara just mig ibland. Så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar