Bakgrund

lördag 18 juni 2011

Sjukt

En skåpbil har åkt fram och tillbaka hela helgen utanför vårat hus. En riktigt gammal skåpbil, som man såg på 60/ 70-talet... mannen som satt bakom ratten var också riktigt gammal. Kanske inte född på 70- talet- men han var nog närmare 70 år i alla fall. Det är då jag börjar undra och fundera vad det är den här mannen håller på med. Ska det vara så? Ska han verkligen hålla på och köra fram och tillbaka så? Är han vid sina sinnens fulla bruk? Ja jag vet verkligen inte.

Men jag är inte vid mina sinnens fulla bruk. Det är en sak som är säker och när min dotter har tjatat hål i huvudet på mig om en hund, som hon säger att hon kommer bli deprimerad om hon inte får någon... ja då menar jag på att i det här hushållet är det nog mer hunden som kommer bli deprimerad om vi tar in honom eller henne här. Att utsätta en hund för familjen Friberg, det är inte schysst. För det första bor vi i en trea, där jag redan har mina anfall för att det är smutsigt, litet och trångt. Saker överallt och ja ni vet säkert vad jag pratar om. På detta har vi en katt som bara äter och mjauar och det skulle inte vara det optimala att ta in en hund här också. Vad svårt det är för barnen att förstå det!

Nä, inga mer medlemmar i den här lägenheten tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar