Bakgrund

fredag 17 juni 2011

Snällhet

Många borde lära sig att vara just snäll.
Det är nämeligen det som är inne nu och då kan jag ju bara säga att JAG är inne nu också. Jag är faktiskt snäll. Visst, det kan låta att jag har höga tankar om mig själv- men så är det inte. Det är bara fakta. Det är väl en av mina bättre egenskaper som person bara.

Så istället för att ha vassa armbågar så ska man vara snäll för att lyckas.
Jag har alltid tänkt så att är jag schysst mot någon så får man tillbaka det. Lite som karma "What goes around, comes around".

Även i framtiden! Det här har jag försökt prata mycket med en person om under åren. Du kanske själv behöver hjälp en vacker dag...

... och i tidningen stod det faktiskt så. Praktikanten som du är snäll mot, kanske är vd om tio år!

Ja... jag vet många som borde lära sig att vara snälla ... men många är nog obotligt dumma också.

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dig! Jag skulle kunna spalta upp mängder av personer som borde lära sig vad godhet och snällhet är. Samtidigt får det ju finnas en måtta på hur långt snällheten sträcker sig. Men generellt så vinner alltid godhet och sanningen!

    Samtidigt så är det så sant det sista du skriver, dvs att en del är så fulla av självgodhet att dom tror dom är goda och faktiskt inte ser sin egna falskhet och lögner. Har på senaste tiden träffat många sådana. Synd om dom? Nej, inte ett dugg enligt mig! Synden brukar straffa sig själv och vuxna människor får förr eller senare ansvara själva för sina gärningar. kram /S

    SvaraRadera