Bakgrund

måndag 20 juni 2011

Hoppa lite lätt bara...



Dessa ögon är de som möter mig i mitt sovrum. . . och det kan vara rätt så trevligt ibland, när man känner sig ensam. ;-)

Jag och T gick och handlade. Ja igen! Vi handlade mat för veckan och då slog jag på stort och köpte en skvallertidning också. Rubriken var ju passande: Det är absolut inte bara kungafamiljen som drabbas och absolut inte på grund av kungens festande och felsteg han tagit. Det finns annat i världen, här i dag som känns viktigare just nu.


Apropå nyheterna! Tre stycken ungdomar är åtalade för mordet på sin lärare. Försvarsadvokaten sa; "Nej, han har inte hoppat på offrets huvud. Bara lite lätt på magen och bröstkorgen några gånger." Hur fan kan man hoppa "lite lätt"?

Hade man kunnat göra det, så hade jag hoppat lite lätt jag också... inte på läraren, men på en del andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar