Bakgrund

onsdag 22 juni 2011

Torpa

Jag hoppas inte jag verkar bitter eller klagande på något sätt i min blogg. Jag skriver bara om hur det är. Jag vill absolut inte vara någon bitterf***a och det är faktiskt det sista jag är.

Idag är en underbar dag. Ja, vi säger det, även om det regnar och det verkar helt dött ute. Min son har bara gapat lite idag. Men sen har jag haft fullt upp. Efter det.

Jag har tvättat i tvättstugan. . . Pratat lite med grannen. Ja, jag gjorde det idag. Annars orkar jag faktiskt inte med sånt. Där har jag lärt mig att hålla distansen. (I huset jag bodde i för några år sedan var det för mycket grannskap.)

Sedan gjorde jag tacospaj och så kom Emelie & Louise ... och så kom Johan & Albin ... och uppe på Torpaängen har det varit aktiviteter i fotboll, ponnyridning, korvgrillning, band som spelade och tipspromenad. Dottern gick till sommar- jobbet, som hon ska vara på i åtminstone två månader i alla fall.


Solen började skina och det blev jättevarmt. Jag gjorde en termos med kaffe och så tog vi en filt och gick upp och satte oss. Killarna spelade fotboll och vann dessutom.



Nu är jag lite rastlös, men ändå trött. Konstig känsla det där. Jag tror att jag missar något om jag inte är med . . . men jag tror jag går och lägger mig istället. Jag ska på ett möte/ intervju imorgon. Måste vara pigg då.

2 kommentarer:

  1. :)
    Härligt kan det vara ibland.
    Kram och hoppas möte/intervjun gick bra!
    // Suss

    SvaraRadera
  2. Jaa. Intervjun gick jättebra och nu väntar jag på ett nytt möte. :)

    SvaraRadera