Bakgrund

torsdag 30 juni 2011

Bara lite lätt -----

I förbifarten blåser sonen med vuvuzuelan i mitt öra... hoppar upp i sängen och säger att han blir lugn av vita färger. Vad bra, säger jag. Titta in i väggen då. Den är vit!

Sedan hoppar han lika snabbt upp igen och försvinner. Efter två minuter kommer han och säger att "Jag eldade bara på en ärta lite, mamma. Nu ska jag bada, sen blir jag lugn."

Den Lisebergsanställda kvinnan som gav min son en åthutning för att han hängde på "nummerbänken" till chokladhjulet, förstod inte att han precis hade blivit tillsagd av mig och tittade argt och fräste "Gå GENAST ner därifrån och gör ALDRIG om det igen, det gäller personalens säkerhet".
- Ja, då tycker jag ni ska bura in hela hjulet, med personal, vinster och nummer och allting... så kan vi lägga pengarna i en springa, utan att se varandra ... sa jag tillbaka... annars kan jag ju skjuta henne som står där, om vi ska hårdra det...

1 kommentar:

  1. Man kan vakna på skönare sätt : / Gud va jag känner igen det du skriver!

    Jag har fått gömma många tändare och stickor ... SUCK.

    Kramar i massor

    SvaraRadera