Bakgrund

lördag 11 juni 2011

Kan man vända dagen?

Kan man vända ett helvetesutbrott till något positivt? Jag har just genomgått en Dr Jekyll & Mr Hyde förvandling, fram och tillbaka ett antal gånger, bara på samma dag! Nu känner jag mig som en f****** maniac som inte vet vem jag är.

För att få tyst på den ena ungen, gick vi ner till cykelhuset på Axel Dahlströms Torg. Dessförinnan hade jag knipsat av ett cykeldäck med tång och klippt i gummit så att svetten rann. (Det var inte den cykeln som skulle lämnas in, men detta var viktigt att göra INNAN vi gick). Ingenting gick att förskjuta det hela på. Jag skulle behöva vara en allt i allo, som kan det mesta inom verkstadsområdet också. Väl nere, gick precis verkstadskillen hem och min son blev förbannad och skrek jävla bögaxel i samma vända som han vände och spottade på huset. Jag lugnade ner honom och sa att det fixar sig. Vi måste bara lämna in cykeln. Helvetesharanger avlöste varandra.

Vi gick sedan in på ICA för att köpa dricka. Då ville han ha REDBULL. Nej, det går inte. Då vill jag ha två såna istället, sa han och pekade på glasflaskor med kolsyra. Jag ska dricka båda nu. Jag tänker inte spara dom. Köp ingen till T. Han ska inte ha någon. Kan vi köpa donuts? Fyra för 18 kr? Jag ska ha alla. Ingen annan ska ha. Ok? Jaja, T kan få två då. Men vi ska inte bjuda någon annan! Kan jag få denna godissprayen? Åhhhhhhhhhh.....bööööög. Jag får ju aldrig någonting. (Fick 20 kr igår + 1½ liter dricka och en påse chips.)Börjar banka i gipsväggarna inne på ICA tills personalen säger till. VAD??? skriker han och springer ut. Väl ute ska kapsylen av. Hackar flaskhalsen mot allt han ser. Folk börjar vända sig om och undra vad som händer. Förstörelse av högsta nivå.
Mina tårar börjar komma.
Handläggaren på sociala igår som sa att "Din pojk verkar inte så svår"... vill hon ta honom en vecka?

En kvinna ser att jag torkar mina tårar och frågar min son om jag är hans mamma. Han svarar inte. Jag skulle stannat hemma med honom, inser jag- men försent. Väl hemma, brakar bröderna ihop och jag får dela på dom. Nu är ingen längre glad och det vi planerat... vill ingen åka med på.
Jag sätter mig i duschen och försöker vända tankarna. Jag frågar mig själv. "Hur ska jag tänka? Jag måste samla ihop mig nu... "

Jävla katt som satte sig i den nytvättade tvätten och piss-skvätte. Han kan fan inte heller må bra. Dammsugaren har gått sönder också. Bananflugor, getingar och silverfiskar har tagit över mitt hem. JÄVLA SKIT- helt enkelt.

Hur ska jag kunna vända detta?

2 kommentarer:

  1. Den där handläggaren kan väl gå och handla med sonen?
    Usch, vilken jobbig dag... Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Ja, just i affären kan hon få ta hand om honom. Där han även stod och pillade på alla färska bröd med händerna...och när jag sa till så gjorde han hål i dom med tummarna...

    SvaraRadera