Bakgrund

tisdag 21 juni 2011

Fattar noll

Ja jag fattar verkligen inte ibland, men den här gången tror jag ingen hade fattat.

Först ringer jag bort till frisören och frågar om det finns någon klipptid.
- Idag eller imorgon? svarar han
- Ja idag?!
- Nej tyvärr.
- Imorgon då?
- Nej inte imorgon heller.
- Nähä? (undrade då varför han egentligen frågade...hm..)
- Nästa vecka kanske? säger han då.
- Ja, visst.
- Någon speciell dag?
- Nej det spelar ingen roll.
- Ok, men nej... tyvärr. Hela veckan är fullbokad.

Kvar stod jag med luren i hand, stora ögon och undrade om han skojade. Förstod han inte själv hur dumt det lät?

Ja och så nu på kvällen efter en skogspromenad ner till Ruddalen med två flätade korgar i varsin hand (så att jag såg ut som Rödluvan... var bara vargen som fattades) ... för att överlämna till fotbollstränarna på mötet inför Dana Cup... så tog vi vägen om en pizzeria efteråt . . .


- Hej! Skulle vilja ha två pizzor.
- Inte efter sju, men innan åtta- säger mannen bakom disk.
- Va? Går det då, för jag fattar inte?!
- Ja, vad är klockan?
- Kvart över sju, säger jag.
- Han tittar på klockan och säger...vänta, jag ska se. . . tittar lite till. Okejj säger han sen.

Vi beställer och ska betala. Då kostar det 10 kr extra för salladen. Då säger han dessutom:
- Nu har det kommit fler som vill ha pizza. 2 personer står där...
- Jaha? Men vad menar du? Jag fattar inte vad du säger!
- Vi har stängt egentligen. . .
- Jaha, men då får ni väl säga det!? (Vad är det frågan om? tänkte jag... dolda kameran eller?)

När pizzan sedan kommer ut ligger salladen i stora bitar över pizzan. Precis som om den är handplockad och ryckt direkt ifrån ett trädgårdsland. 2 stycken gurkskivor och 1 ½ tomatskiva ligger lite fattigt på. Pizzan var smaklös men vi var skithungriga. Kostade inte så mycket, men kommer inte gå dit igen.

Jag bara undrar!!? Är det jag som fattar noll eller är det dom som har noll koll?

2 kommentarer:

  1. jamen herregud, ibland undrar man verkligen hur det står till ???????

    men fick lite leende (f´låt )
    kram på dig // S

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tur man kan skratta åt det. :)

    SvaraRadera