Bakgrund

tisdag 14 juni 2011

Riktigt

Åh vad rätt jag hade. Idag är en mycket bättre dag. Det blev bättre redan igårkväll faktiskt.

Jag är lite sur för att min dammsugare gått sönder bara, jag fattar inte vad det är jag gör eftersom rören på dammsugarna hela tiden bara går rätt av. Hastiga, hektiska rörelser eller är det bara ren billig skit jag köpt?

Skulle behöva en centraldammsugare, med hål rätt in i väggen- vad härligt det hade varit. Att bara dra ut röret/slangen så långt man vill. Då hade jag sluppit och dra runt på den där maskinen och även sluppit att tömma påsen genom att vända hela dammsugaren upp och ner på. Ja, det låter konstigt och det är det också. Men påsarna som jag köpte till dammsugaren passade inte och därför får jag göra vissa uppoffringar...

Om jag haft en centraldammsugare, så hade jag kunnat dammsuga en kvinna i huset också. Hon går omkring med spindelväv mellan huvud och axel ... eller går och går. Hon sitter i rullstol faktiskt. Det kanske är därför hon samlar på sig, ja jag vet inte. Men då hade jag ju bara kunnat dra den där slangen ut i portuppgången och bort mot hennes lägenhet eller varför inte ut på gården, där hon brukar sitta. Gjort ett svep med dammsugar-röret och så har jag gjort en god gärning på samma gång!

Jag får nog kolla upp möjligheterna med detta. Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar