Bakgrund

onsdag 29 juni 2011

Förbannelse

Idag har jag varit förbannad. Det började bra, men sen bara försvann min energi till att hela tiden försöka diskutera och kompromissa, så jag blev förbannad. Jag kunde inte kontrollera mig. Jag hade så förbannat ont i ryggslutet också, så jag lade mig på en träningsmatta och sträckte ut ryggen... och där låg jag... med fingrarna i öronen. För ni ska ju inte tro att det slutades ropa mamma hela tiden och med ett klagande läte... nej då.

Jag stoppade fingrarna i öronen, så jävla hårt att jag inte ens hörde telefonen ringa. Så när det ringde en andra gång fick den försäljaren sig en utskällning... Ring mig ALDRIG mer... sa jag högt och förbannat och när jag lagt på stod sonen och bara tittade.

Time Out, mamma sa han då.

TIME OUT kära son. TIME is FUCKING OUT! sa jag (jättepedagogiskt) och gick in i ett av de två rum vi har och stängde dörren. Efter tio minuter kom jag ut och sa: Nu drar vi. . . vare sig du vill eller inte. Och det gjorde vi. Vi drog- till Fiskebäck.

3 kommentarer:

  1. Så time-out funkar? Hoppas ni fick det bra med solen och havet!

    SvaraRadera
  2. Det var bra i fiskebäck i två timmar ungefär. Sen tog vi bussen hem igen och det var såå skönt att komma hem igen. Konstigt det där.

    SvaraRadera