Bakgrund

måndag 13 juni 2011

Ingen energi

Jag är ledsen. Ingen bra dag alls idag, även om jag försöker låtsas och tänka så som jag ska göra. Jag vill bara gråta. Det gör jag också. Gråter så att katten lyfte sitt huvud och tittade. Han undrade väl vad det var som lät...

Nu sitter jag med solglasögon på mig...har svårt för ljuset och har tänkt gå till affären. Vill gärna dölja mina gråtsvullna ögon.

En kvinna från socialtjänsten ringde precis. Det var hon vi träffade i veckan som gick. Det var även hon som sa att S inte verkar vara så svår. Är du på väg till jobbet undrade hon. Nej, som sa jag sagt tidigare så är jag sjukskriven sedan i december och är det tre månader till.
-Jaha...
Hon frågade om vi hunnit prata om det som sagts under mötet. Som vaddå, undrade jag?
- Ja, har ni pratat?
- Ja det har vi gjort, men inte mer än att vi inte tyckte att det gav oss något. Sedan att vi skulle ha någon nära vän eller släkting som skulle kunna tänka sig vara vår sons kontaktperson, nej... det finns nog ingen sådan.
- Okej, ja, nu går ju jag på semester (skrattande) och ni kan väl fundera på vad ni vill.
- Vad vi vill?
- Ja, vad ni har tänkt göra under sommarlovet nu. Jag kan starta en utredning, den tar 4 månader att göra... så innan dess kan jag ju inte hjälpa er med något. Och nu under sommaren startas ju inga utredningar, så det blir ju till hösten. Vad tänker du om det?
- Ingenting. Jag mår inte bra.
- Nej jag hör att du är låg... men jag hör av mig nästa vecka, så kanske jag har mer uppgifter eller underlag... jag ville bara höra av mig så att ni vet att ni inte glömts bort.
- Okej. Hej.

Idag orkar jag ingenting. Jag bokar av allt. Har ingen glädje-energi alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar