Bakgrund

måndag 20 juni 2011

Måndag morgon

Fast det är nästan lunch nu...
Jag gick till affären och handlade frukost. Idag gillade jag Willys. Dom hade rea på kaffe. Ett halvt kilo för 10 kr. Willys egna märke, men det funkar bra! Det var varmt ute och så regnade det samtidigt. Konstigt väder. Undra hur den här sommaren blir?!

På fredag är det midsommar och då har halva sommaren gått, säger dom som vet. Vi som inte vet, vill inte tro på det. Jag vill att sommaren ska in i september i år. Vintern längtar jag INTE efter. Emigrera! Det är det jag måste börja göra, vid vintertid varje år och komma hem i april nån gång.

Min son har köpt en vuvuzuela förresten. (Heter det så?) Ja igen!! Den han köpte förra året, bröt jag sönder till slut. Men nu har han varit hos sin pappa och då har han fått köpa en ny. Synd att han inte behöll den hos sig bara. Men ibland undrar man vad som rör sig i pappans huvud.

Vuvuzuelan brötar, vrålar och låter högt. Tänkte för en stund sedan att tålamodet som jag låtsas ha idag, kommer antagligen imorgon ha brytit ut till ett brötande och vrålande hos mig med. Men jag ska försöka hålla mig. Jag ska tänka annorlunda. Jag ska tänka

Situation
Tanke
Känsla

Men vad är det för skitsnack?! (nu åkte den där gamla skåpbilen förbi igen...)

Hur ska man hinna tänka det med massa läten runtomkring. Ja jag vet inte. Men när man reflekterar över det, då är det såklart att man kan komma på andra tankar.

Skåpbilen stod parkerad utanför mitt vardagsrumsfönster imorse. Ja på parkeringen då alltså.

Idag blir en bra dag. Hallelujah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar