Bakgrund

fredag 27 maj 2011

Bitter-f----

Ja jag känner mig sån emellanåt. Men samtidigt så vet jag att jag inte är bitter. Jag har bara sämre dagar.

Jag tänkte på förra fredagen när jag och Jessica satt på båten till Kiel. En trubadur som spelade på båten var jätte-trevlig och vi pratade mycket med honom. Humor hade han och berättade halva sitt liv. Han hette Hane i efternamn och vi kom överens om att det var det ultimata. Hane eller hona, beroende på vilket kön man har.

I tidningen "On board" som vi satt och läste står det under rubriken SUN DECK: Ett måste sommartid vid vackert väder. Njut av de vackra vyerna till havs. Se solen sakta gå ner borta vid horisonten. Beställ något svalkande från baren och sätt dig bekvämt i en däckstol. Njut av en kall öl, ett glas vin eller en kopp kaffe" Jaaa... guuud vad trevligt och mysigt. Men sen: "Glass, snacks och andra maträtter såsom enklare grillrätter finns att köpa här." Dom ska inte komma och tala om för oss vad vi ska äta eller inte... ;-)

Mys var det. Trots att det fattades musik och askfat på soldäck och trots att vi försökte få trubaduren Anders att hämta sin gura och trots att jag hela tiden sjöng "Om sanningen ska fram..." Ja... det var en sån härlig helg.
Om jag är 17 men ser ut som 42, vill du ligga med mig då?


Måste berätta om banken idag med. Man är ju tydligen tvungen att bli förbannad för att få sin vilja fram. Attack är bästa försvar... eller hur säger man? Ja, jag vet inte. Men jag åkte till Mölndal- vet inte ens varför jag tillhör det bank-kontoret, där var det fullt av folk. Klockan var runt elva-tiden och jag skulle inte behöva stå i kö hade STINA sagt. Jag gick fram till "övriga ärenden" och kontoret var fullt av kunder som sagt. Så jag frågar efter Stina och då säger en man i 330-års åldern och som arbetar där "Vad gäller saken?"
Nänänänä....Hahaha...330 år är han inte. Men 33 eller 30 kanske. Och när han ställer den frågan.. ja, då svarar jag: Ett bankärende kanske? Här har jag inte lust att stå inför 40 st andra kunder och berätta hur min ekonomiska situation ser ut. Allvarligt?!
Allting löste sig till slut och nu är det fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar