Bakgrund

söndag 29 maj 2011

Kavåsdagen

I år hade HGF Kaverös tillsammans med Bostads AB Poseidon ordnat Kaverösdagen med lite aktiviteter som tipspromenad, ansiktsmålning, fika, korvgrillning och annat skoj. Min goa duktiga dotter är med i föreningen och hjälper till med barnbion bland annat och nu fick hon i uppgift att måla ansikten på de små barnen i området tillsammans med sin kompis.




Naturligtvis började det regna också, men med stort tält och lite glatt humör så ordnade det sig också.

S hoppade i luftslottet och hade allmänt kul.

Så var räddningstjänsten på besök och jag blev lite lyrisk. Inte av bilen egentligen, men det är något med män i uniform. ;) Så här låtsades jag vara intresserad av utrustningen... och hejade försynt.
På tipspromenaden kunde man till exempel få en fråga som:


Namnet Kaverös har troligen gamla anor med betydelsen


1 Kav vind/ Kav kulle


X Kavlat Bös


2 Kadaver Ös



...och så blev det dragning av priser och då vann jag den här bärbara klotgrillen med tillhörande tång. Tjohoo... Tången blev jag glad över, för det har jag tänkt mig att köpa i tre års tid nu. Klotgrillen var jättesöt. Den kan vi grilla marshmallows på... och kanske nån köttbulle också.


Ja men det var väl roligt då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar