Bakgrund

tisdag 17 maj 2011

Emmie 21 år

Nää? Stämmer det verkligen? Innebär detta då att jag är 39? Ja, det gör det... men det låter inte så farligt när jag tar siffrorna i munnen. 39. Nej det tycker jag inte. Det är när man hör barnens ålder, som det låter horribelt. Som om man är jättegammal.

21 år. Vad gjorde JAG då? Jo, jag var mamma till Sandra som var 2 år. Hade precis flyttat till Arvid Lindmansgatan vid Slättadamm på Hisingen och hade inget jobb. Så fick jag en arbetspraktik på min kusins jobb, en butik på Herkulesgatan vid Kvilletorget. Bema Närlivs hette den. Där fick jag sedan en "anställning" och arbetade både dagar, kvällar och helger. Det var också där jag träffade mannen som blev far till mina två andra barn. Han var kund och köpte pepparchips och snus. Vilken kombination! Ja, det är det jag minns iaf.

Jaa... 21 år. Hade man levt om sitt liv, så var det nog där jag skulle gjort om någonting. Men man ska aldrig ångra sitt liv och sina handlingar, man ska lära sig något av livet OCH DET kan man väl säga att man har gjort. Man har gått igenom saker och man har lärt sig något och jag har TRE st underbara barn!!!

Grattis Emelie, vackra systerdotter, lev livet!!!

(och det ser vi ju att du gör här ;-)

2 kommentarer:

  1. hahaha vilken bild! men tack så mycket bästa moster bella !<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Bästa Emelie. Älskar dig!!! Tårta snart va?? ;-)

    SvaraRadera