Bakgrund

söndag 29 maj 2011

Sms från skolan

Efter ett samtal med skolan för några veckor sen, sa rektorn att de skulle sätta in ett stöd för min son. En kille som de skulle anställa på 60 %, just för det ändamålet. Jättebra men lycka till tänkte jag. Mycket riktigt, min son gillade inte den här killen och gjorde allt för att skaka av sig honom. Det här skulle då alltså vara ett stöd. Jag som påpekat att min son behöver någon med utbildning, ja då menar jag att vara pedagogisk och veta hur man bäst bemöter honom.

I fredags fick jag ett sms, från ett okänt nummer. Det visade sig vara ifrån den här stödläraren. I sms:et uppmanade han mig att be mig prata med min son om hans uppförande och att han inte ville bli kallad luffare längre. Han var trött på det nu.

Oproffessionellt, tycker jag.

Visst pratade jag med min son ... men skolan borde agera på ett annat sätt än att sms:a en förälder.

1 kommentar:

  1. Men...seriöst? Så kan väl inte en skola kommunicera med föräldrarna! Pinsamt!

    SvaraRadera