Bakgrund

torsdag 26 maj 2011

Framtiden

Vi har haft dålig uppkoppling här hemma. Med bredbandet alltså! Com Hem är våran leverantör och jag tror jag betalar 199 kr i månaden. Jag brukar sitta i köket med datorn och jag vet inte varför, men att prata i mobiltelefon och emellanåt sitta vid datorn i köket funkar inte så bra. Då tar jag min laptop och förflyttar mig in i vardagsrummet och då brukar min dotter gapa över att jag kommer och snor uppkopplingen. Men det är ju trådlöst säger jag. Hur kan jag sno något bara för att jag kommer in här? Jo, det blir så... för min dator laggar nu säger hon då. Okej...

Så kommer en lapp i brevlådan. Det står "Nu kommer Framtidens Bredband till DIN lägenhet."
Onsdagen den 25/5 mellan 07.30 och 16.00.

Vad har vi haft innan? Dåtidens? Är det därför det gått så segt? Och nu när killarna varit här och monterat bredbandskabel och ett nytt bredbandsuttag, ska man teckna ett annat avtal med dom då? Hm.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Låter inget bra med bredbandet. Det första jag skulle testa är att starta om modemet och se om det förbättrar uppkopplingen. Jag skulle även fundera på om det går att placera modemet på något annat sätt än det ligger idag. Ligger det dolt/skymt bakom någonting till exempel? Modemet fungerar allra bäst när det ligger luftigt så att kylningen fungerar bra samt störs så lite som möjligt av andra tekniska prylar. Att lägga in det i tv-bänken med en massa annan elektronik och sedan stänga någon lucka kan med andra ord göra att den trådlösa uppkopplingen fungerar sämre.

    Har ni testat att ändra vilken kanal som modemet använder för det trådlösa? Det kan ni göra i modemets inställningsmenyer. Ibland kan det vara så att man bor i ett hus där väldigt många använder trådlösa uppkopplingar som stör varandra. Det kan avhjälpas genom att använda en annan kanal.

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem

    SvaraRadera
  2. Tack Ola! Ska kolla upp det. :))

    SvaraRadera