Bakgrund

måndag 2 maj 2011

Hjälp

Han sköt raketer mot en grupp människor... han kom gåendes på gångbanan full av vit målarfärg. Han kom hem innan lunch i fredags, ledsen av bråk.
Vad gör man, vad säger man. Kan man göra någonting...?

Igår sade han själv: kan vi inte åka till sjukhuset- så att dom kan hjälpa oss... jag vill verkligen komma igång med medicinen.

Idag ska vi till BUP igen. Där dom inte gör någonting, mer än pratar. Men vi kan väl prata lite till.

Varför finns det inte någon annan substans av läkemedlet? Flytande, injektion, plåster?
Det finns ju fler än en person som har svårt för att svälja tabletter.
I USA finns det plåster och läkaren skulle skicka efter licens till att ta in det i landet. Men det krävs mycket speciella omständigheter för detta och det anser jag att det redan är. Men nej, inte tillräckligt starka skäl tyckte dom.

Jag blir galen. Ska jag göra något som inte tillhör normen. Är det ett starkt skäl nog?!

3 kommentarer:

  1. Hej Jobbigt! Ett litet tips ang problem att svälja tabletter. På apoteket finns det en ny produkt som gör tabletter lättare att svälja. En slags dragering som man applicerar på tabletten som gör den hal och lättsvald och gör att tabletten smakar gott (typ godissmak men sockerfritt) Titta på medcoat.se så förstår du. Hälsningar Frida R

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Frida! Jag har köpt dessa också... men han får panik så fort han får in själva medicinen i munnen, även med denna på. Här gäller nog att hans vilja/ blockering av rädsla för att svälja medicin ska försvinna eller jobbas på. Tusen tack ändå, vad glad jag blev för din kommentar/ inlägg :))

    SvaraRadera